22 sep. 2009

Same Ghetto .. diffrent place

En lång dag ligger bakom mig. Jag tog mig ett par minuter framför datorn .. är så kul att hitta bilder jag glömt bort att jag har, efter lite redigering så är de nya favvisar!

Imorgon åker vi till Amsterdam, innan jag lägger mig ska batteriet till kameran sättas på laddning.. jag ser verkligen fram emot att komma till ett nytt ställe och fota.. det är ju som bäst när allt ses med nyfikna ögon och för första gången!

Här har ni en bild från spanien.

    ghettohus

    Någonting i denna bild fascinerar mig. Tänk alla de människor, alla de liv, historier, och minnen som ryms, lever, skrattar och gråter bakom balkongerna. 

    Tänk om någon skulle komma på att göra en bok med berättelser från ett enda sådant hus.. det skulle va dö intressant. 


    6 kommentarer:

    1. Åh, så tråkigt!
      Det är verkligen något speciellt med att fota bebismagar.. De är så fina!

      Hoppas du får fota någon annan mage! =)

      Ha en bra dag!

      SvaraRadera
    2. Så tjusigt mina nya vän :)
      Amsterdam, inte illa, nu hoppas jag på massa nya fina, spännande bilder när du kommer hem, ser jag verkligen fram emot :)
      Ha det gott!

      SvaraRadera
    3. Fina bilder! ser fram emot fler från amsterdam..fota de där välkända muffinsen

      snygg banner! är det din svenska man du klätt ut till terrorist?

      SvaraRadera
    4. tänk att vi vet så lite om dem som vi delar hus med. vi bor som sardinder i var sin burk staplade på varandra. tanken precis som du skriver är fascinerande på alla liv m.m. riktigt snygg bild som alltid.

      SvaraRadera
    5. Det skulle kunna bli en tjock bok... =)
      Häftig bild !
      Får känslan av att huset skulle kunna fortsätta i alla riktningar i all oändlighet...
      Eller som att huset är byggt av legobitar... - En för varje balkong. =)

      Bilden får mig i alla fall att känna mig glad för att jag bor i ett lite skabbigt hus i ett samhälle där inte två hus är exakt lika.
      Bodde jag i det där huset skulle jag aldrig kunna peka ut vilken balkong som var min... =D
      Jag är en äkta lantis.

      SvaraRadera